Όταν οι κρίσεις δημιουργούν ευκαιρίες

2022-02-05

Συχνά οι κρίσεις που ανατρέπουν τα δεδομένα μιας οικονομίας λειτουργούν ως παράγοντες αποσταθεροποίησης και κατάρρευσης των υφισταμένων επιχειρήσεων. Ωστόσο, σε κάποιες περιπτώσεις συνιστούν ευκαιρίες αλλαγής και επαναπροσδιορισμού του ρόλου τους μέσα στα πλαίσια της νέας οικονομικής πραγματικότητας.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα μιας τέτοιας περίπτωσης αποτελεί η γερμανική εταιρία "Geobra Brandstätter Stiftung & Co.KG", γνωστή σήμερα για την κατασκευή των παιχνιδιών PLAYMOBIL

Η εταιρία αυτή, που τη δεκαετία του 1970 μετρούσε ήδη ένα σχεδόν αιώνα ζωής, παρασκευάζοντας αρχικά εξαρτήματα και λουκέτα για διακοσμητικές κασετίνες, για να περάσει αργότερα στα μεταλλικά παιχνίδια και τη δεκαετία του 1950 στα πλαστικά στεφάνια χούλα - χούπ, ήρθε αντιμέτωπη με μια πολύ σοβαρή κρίση. Συγκεκριμένα, η άνοδος των τιμών στις πρώτες ύλες, ελέω πετρελαϊκής κρίσης, επέβαλε την ανάγκη για περιορισμό στην χρήση του πλαστικού. 

Υπό το βάρος των εξελίξεων αποφασίστηκε ο προσανατολισμός της εταιρίας σε μικρά παιχνίδια που απαιτούσαν λιγότερη ποσότητα πλαστικού, και έτσι, τα πρώτα μικρά, συμπαθητικά ανθρωπάκια, σύντομα θα έκαναν την εμφάνιση τους. 

Έκτοτε η ζήτηση του δημοφιλούς παιχνιδιού αυξήθηκε εκθετικά, με τις παγκόσμιες πωλήσεις να υπερβαίνουν για πρώτη φορά το 2010, το μισό δισεκατομμύριο, με κύκλο εργασιών άνω των 500.000.000€ κάνοντας την Geobra Brandstätter την μεγαλύτερη κατασκευαστική εταιρεία παιχνιδιών στη Γερμανία, με μερίδιο αγοράς 8%.

Τα Playmobil, βέβαια, δεν ήταν τα μοναδικά που γεννήθηκαν εν μέσω κρίσης. Παρόμοια εξέλιξη είχαν και οι ψαροκροκέτες, οι οποίες επινοήθηκαν το 1950 σε περίοδο ύφεσης της ευρωπαϊκής αλιείας και η μοριοσανίδα (ή νοβοπάν), που γεννήθηκε ως μια φθηνή εναλλακτική, που προσέφερε περιορισμένη χρήση ξυλείας, την εποχή του Μεγάλου Κραχ.


All rights reserved © 2020 
Υλοποιήθηκε από τη Webnode Cookies
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε